środa, 22 czerwca 2011

Cele outsourcingu i insourcingu i obszary ich zastosowań

Outsourcing – zlecenie niektórych prac zewnętrznym wykonawcom. Oznacza przekazanie funkcji wykonywanych przez pracowników danego przedsiębiorstwa firmie zewnętrznej niezwiązanej bezpośrednio z naszą firmą, ale specjalizującej się w konkretnie określonej dziedzinie np. w zakresie zarządzania, obsługi procesów biznesowych, infrastruktury czy technologiach informatycznych. Charakteryzuje się tym, że zleceniodawca oczekuje określonych wyników, natomiast sama realizacja całego procesu pozostaje wyłącznie w gestii wykonawcy.
Celem outsourcingu jest zwiększenie skuteczności i efektywności prowadzonej działalności. Organizacja może skupić się na działalności kluczowej.Redukcja problemów operatywnych, następująca w wyniku, umożliwia kierownictwu firmy koncentrację na problemach strategicznych. Spowoduje to lepszą realizację celów rynkowych, np. poprawę pozycji rynkowej, zwiększenie skali jego działalności, dywersyfikację lub koncentrację rynkowej działalności. Outsourcing prowadzi do lepszej realizacji celów ekonomicznych: zwiększenie przychodów, redukcje kosztów, a co za tym idzie poprawa wyników ekonomicznych i ograniczenie ryzyka ekonomicznego prowadzonej działalności.
Insourcing – pojęcie przeciwne do outsourcingu. Odejście od kupowania produktów, półproduktów czy usług od firm zewnętrznych na rzecz wytwarzania ich samodzielnie przez przedsiębiorstwo , najczęściej na podstawie analizy kosztów z tym związanych. Polega na włączeniu w strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa funkcji realizowanych dotychczas przez podmioty zewnętrzne. Metoda ta może być wprowadzana w przedsiębiorstwach dysponujących nadmiarem mocy produkcyjnych, które mogą wykorzystać je do produkcji dotychczas kupowanych produktów lub w przedsiębiorstwach które ze względu na konieczność utrzymania przewagi konkurencyjnej nie mogą zlecać wykonania poszczególnych funkcji na zewnątrz.

15 komentarzy:

  1. Z jednej strony outsourcing jest to otwieranie nowym miejsc pracy. Z drugiej jednak to nie jest stała praca, tylko pojedyncze zlecenie. Dokładnie zlecenie na wykonanie konkretnej jednej pracy, więc czy to jest aby na pewno dobre rozwiązanie dla rynku pracy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry artykuł. Aczkolwiek outsourcing ma chyba więcej przeciwników niż zwolenników. Jakby nie patrzeć jest to trochę przeciwnik stałego zatrudnienia. A w niektórych firmach to może być wykorzystywane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wpis, wszędzie szukałem tych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prawdę sporo ciekawych i wartych uwagi informacji na temat outsourcingu i tego kiedy z niego korzystać znajdziecie na tej stronie https://rynekinwestycji.pl/outsourcing-uslug-kiedy-warto-z-niego-skorzystac/ . Jeśli ta tematyka was interesuje, jak najbardziej polecam wam tu zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe informacje. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujące informacje. Na tym blogu można znaleźć wiele ciekawych faktów ze świata ekonomii.
    wypowiedzenie umowy a zwolnienie lekarskie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy i przydany wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mając swoją firmę trzeba pomyśleć o wsparciu takimi rozwiązaniami. Automatyka przemysłowa od https://wirautomation.pl to także super opcja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście sporo to ułatwi prowadząc firmę;) Również trzeba będzie zainteresować się reklamą. Firma https://martis-consulting.pl na pewno tu pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  10. Outsourcing może pozwolić na obniżenie kosztów, zwiększenie efektywności oraz skupienie się na głównych obszarach działalności firmy. Natomiast insourcing może dać większą kontrolę nad procesami, zwiększyć lojalność pracowników oraz pozwolić na rozwijanie wewnętrznych kompetencji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy i pomocny artykuł

    OdpowiedzUsuń