czwartek, 10 lutego 2011

Strategie pozycjonowania marki w skali globalnej

Strategie pozycjonowania marki w skali globalnej:
Unifikacja w skali globalnej
Strategia modułowa
Strategia wiązki
Zróżnicowanie w skali poszczególnych krajów

Unifikacja w skali globalnej oznacza wybór tych samych elementów wizerunku marki jako podstawy pozycjonowania na wszystkich rynkach geograficznych, na których działa przedsiębiorstwo.

Strategia modułowa polega na unifikacji kluczowych elementów wizerunku marki na wszystkich rynkach działania przedsiębiorstwa, przy jednoczesnym dostosowaniu dodatkowych cech marki do specyfiki rynku lokalnego. Np. jakość i niezawodność mogą być elementami komunikowanymi na wszystkich rynkach, ale dodatkowo na niektórych rynkach firma komunikuje także ekonomiczność, na innych niską cenę, na jeszcze innych innowacyjność. Decyzje dotyczące tego, które elementy wizerunku marki unifikować, a które różnicować powinny być podjęte po analizie preferencji nabywców na poszczególnych rynkach. W związku z tym, że strategia modułowa wiąże się z niewielką modyfikacją koncepcji marki w skali globalnej, zalecana jest dla przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych o niskim stopniu zróżnicowania.

Strategia wiązki możliwa jest do zastosowania przez przedsiębiorstwa działające na rynkach międzynarodowych charakteryzujących się istotnym zróżnicowaniem preferencji nabywców wobec marki, ale istnieje możliwość pogrupowania krajów lub regionów w homogeniczne segmenty. Wówczas stosuje się jednorodną koncepcję marki i identyczne pozycjonowanie w ramach poszczególnych segmentów krajów.

25 komentarzy:

  1. Zacznijmy od tego, iż pozycjonowanie marki musi być bardzo dokładnie przemyślane. Błędy popełnione podczas planowania mogą nie być łatwe w naprawieniu, jak również ich koszta mogą być ogromne. Warto więc współpracować z agencjami, które mają spore doświadczenie w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chcemy, aby o naszej firmie dowiedziała się jak największa liczba osób, nie ograniczałbym się wyłącznie do pozycjonowania. Jest wiele innych działań, które mogłyby sprawić, że o naszej firmie dowie się większa liczba osób. Jednym z nich jest grywalizacja, o której można przeczytać pod tym adresem: http://adnext.pl/baza-wiedzy/grywalizacja/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten artykuł jest o pozycjonowaniu firmy. Jeśli natomiast mowa o pozycjonowaniu strony internetowej w wyszukiwarce Google, warto byłoby skorzystać z oferty firmy https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ wyspecjalizowanej w różnych formach marketingu internetowego, nie tylko w pozycjonowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny artykuł - większość osób, które słyszą o pozycjonowaniu mają na myśli głównie działania mające za zadanie zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Jak widać, pozycjonować można również firmę, a nie tylko należącą do niej stronę internetową.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że w kwestii pozycjonowania marki warto skorzystać z usług profesjonalistów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skuteczne pozycjonowanie marki ma kluczowe znaczenie w odniesieniu sukcesu.
    Agencja kreatywna Śląskie

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepiej zdecydować się na pomoc sprawdzonej agencji marketingowej. Specjaliści doskonale wiedzą, co robić w danej sytuacji. Przy okazji znalazłam też ciekawy artykuł na ten temat: http://dochodmarzen.pl/jakie-dzialania-pomagaja-wypozycjonowac-strone-www/ .

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ważne jest również opracowanie dobrej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych. Wszystkie firmy, które odniosły sukces korzystają z tej metody reklamy.
    https://pryzmat.media/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocny artykuł. Uważam, że pozycjonowanie ma ogromny wpływ na popularność strony internetowej, dlatego warto w nie zainwestować.
    https://semhub.pl/pozycjonowanie-krakow/

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie kiedy mówimy o samym pozycjonowaniu to wydaje mi się, że jest to dość poważna sprawa i trzeba co nieco umieć. Tym bardziej, że jak jeszcze czytałem na stronie https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/szkolenie-z-seo---czy-warto-z-niego-skorzystac,11508 to właśnie tam opisano czy warto korzystać ze szkoleń SEO.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na dobrą sprawę ja się nigdy jeszcze takimi rzeczami nie zajmowałam, ale jestem przekonana, że samo pozycjonowanie jest niezwykle fajne. Muszę przyznać, że na ten moment mi bardzo odpowiada również to co przeczytałam w https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/ile-kosztuje-pozycjonowanie-seo/ i myślę, ze jest to bardzo ważna kwestia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy artykuł. Dzięki za przekazaną wiedzę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również jestem zdania, że warto jest korzystać ze sprawdzonych usług agencji reklamowych. Ja najbardziej jestem zadowolona z usług firmy https://haiku.com.pl/ gdzie właśnie to oni wykonali dla mnie kawałek dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szukasz pracowników do firmy? Możesz ich wynająć - sprawdź ofertę https://www.dpworkers.pl/outsourcing-pracowniczy.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiednia strategia pozycjonowania jest kluczem od osiągniecia wysokich pozycji w wyszukiwarce google.

    OdpowiedzUsuń
  17. Skuteczne pozycjonowanie strony jest kluczowe i potrzebne.

    Korzystam z takiej usługi często. Polecam zapoznać się z ofertą

    https://www.scorise.com/pl/

    Warto dbać o swojego przyszłego klienta.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo interesujący artykuł. Nie oszukujmy się, jeśli chcemy osiągnąć sukces w biznesie musimy postawić na pozycjonowanie marki w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny blog. Polecam https://pozycjonowanie-witryn24.blogspot.com/ stronę ze świetnymi tekstami na temat pozycjonowania.

    OdpowiedzUsuń
  20. Lokalne pozycjonowanie to klucz do sukcesu Twojego biznesu w Bydgoszczy. Zaufaj agencji SEO i zyskaj przewagę nad konkurencją.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pozycjonowanie jest istotnym elementem marketingu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pozycjonowanie Bydgoszcz to usługa skierowana do firm z Bydgoszczy i okolic, mająca na celu poprawę widoczności ich stron internetowych w wynikach wyszukiwania dla zapytań związanych z tym miastem. Skuteczne pozycjonowanie lokalne umożliwia przedsiębiorstwom wyróżnienie się na tle konkurencji i przyciągnięcie większej liczby klientów poszukujących produktów lub usług w ich regionie. Działania te koncentrują się na optymalizacji SEO strony, w tym analizie słów kluczowych, optymalizacji treści i budowie lokalnego profilu linkowego.

    OdpowiedzUsuń